دکوراسیون اتاق نشیمن، 5 نکته ناب که نباید از آن ها غافل شد

چگونه می توان اتاق نشیمن خود را چیدمان و تزئین کرد

یک نقطه شروع خوب این است که به این فکر کنید که چند نفر را به طور منظم در اتاق نشیمن خود مهمان میکنید وجا می دهید. این به شما کمک می کند تا مبلمان اتاق نشیمن را به درستی انتخاب کنید. با ما همراه باشید تا المان های مختلف رو با هم بررسی کنیم.

 

چه چیزی را باید در اتاق نشیمن خود بگذارم؟

یک خانواده پرجمعیت حداقل به یک مبل بزرگ و چند صندلی راحتی احتیاج دارند تا اطمینان حاصل کنند که همه افراد جایی راحت برای نشستن دارند.

نکات چیدمان اتاق نشیمن در مجله بهیان
نکات چیدمان اتاق نشیمن در مجله بهیان

 

اگر دوست دارید در اتاق نشیمن خود مهمانی بگیرید ، بهتر است چند صندلی کناری سبک داشته باشید که در صورت مراجعه مهمانان بیشتر ظرفیت پذیرایی بیشتری داشته باشید. میزهای کناری کوچک یا عسلی های تودرتو یکی دیگر از مواردی است که به مهمانان امکان ارائه سرویس بیشتری می دهد.

 

چگونه مبلمان اتاق نشیمن را تنظیم می کنید؟

این بستگی به اندازه اتاق نشیمن شما و اینکه اتاق معمولاً برای چه مواردی استفاده می شود دارد. ممکن است دراتاق های کوچک شما مجبور باشید تا مبلمان را در کنار دیوارها قرار دهید تا اطمینان حاصل شود که فضای کافی برای رفت وآمد درکنار صندلی ها و دیگر وسایل وجود دارد.

در حالت ایده آل شما حداقل 50 سانتی متر بین هر قطعه مبلمان نیاز دارید تا اجازه رفت وآمد بهینه فراهم شود.

چیدمان خاص با مجله بهیان
چیدمان خاص با مجله بهیان

اگر فضای باز بیشتری دارید ، مبلمان را از دیوارها دور کنید تا یک فضای نشیمن دنج ایجاد کنید.

یک فرش خوب همچنین می تواند به منطقه بندی فضای زندگی کمک کند و باعث ایجاد احساس صمیمیت در آن شود. پایه های جلوی مبل ها و صندلی ها را روی فرش قرار دهید ، پایه های عقب را روی زمین بگذارید . برای اینکه دقیق تر بدانید چه فرشی به دکوراسیون شما روح میبخشد میتوانید به مقاله اهمیت نقش فرش در دکوراسیون مجله بهیان مراجعه کنید.

خاص ترین دکوراسیون رو برای خودت بساز
خاص ترین دکوراسیون رو برای خودت بساز

اگر اتاق نشیمن اصلی ترین اتاق تلویزیون شما است ، ناگفته نماند که صندلی ها باید به گونه ای قرار بگیرند که بتوانند نمای خوبی از تلویزیون داشته باشند .اتاق های نشیمن بدون تلویزیون به شما این آزادی را می دهند که یک نقطه کانونی زیبا تر را انتخاب کنید ، خواه یک شومینه دوره ای ، یک آینه تزئین شده یا یک میز قهوه.

 

رنگ های جدید برای اتاق نشیمن چیست؟

برای بهترین رنگ در اتاق های نشیمن در سال 2022 ، رنگ های سبز و صورتی پیشنهاد شده اما در کل شما باید این را بسنجید که کدام رنگ به روحیه شما نزدیک است و شما با کدام رنگ حس بهتری برقرار میکنید.

 

بهترین روش برای روشن کردن اتاق نشیمن چیست؟

اتاق های نشیمن فضاهایی چند منظوره هستند ، بنابراین برای انجام وظایف مختلفی که برای انجام آنها نیاز به روشنایی دارند. در ابتدا ، شما به یک منبع نور کلی – به عنوان مثال یک چراغ آویز سقفی – نیاز خواهید داشت که در ساعات تاریک تری از شبانه روز که خانوار جمع میشوند اتاق را روشن کند.

چراغ های دیواری و آباژور ها وقتی زمان استراحت است نور ملایم تری به شما می دهد. یک چراغ مطالعه قابل تنظیم در کنار یک صندلی راحت به خوانندگان اجازه می دهد تا بدون خیره شدن بقیه اتاق ، روی کتاب خود تمرکز کنند.

یک اتاق نشیمن رسمی و به سبک سالنی نیاز به نورپردازی تزئینی دارد تا تحت تأثیر قرار دهد ، خواه یک لامپ استاندارد باشد یا یک لوستر طراحی شده. همچنین ممکن است برای جلب توجه به یک اثر هنری مورد علاقه ، نورهای متمرکز کننده ای روی آنها تنظیم کنید.

خودت بهترین باش و دکوراسیونت رو خاص کن
خودت بهترین باش و دکوراسیونت رو خاص کن

بهتر است حداقل دو مدار الکتریکی برای روشنایی اتاق نشیمن خود داشته باشید – یکی برای نور اصلی ، و دیگری برای نور ملایم تر – و همچنین سوئیچ های کم نور ، بنابراین می توانید سطح نور را متناسب با زمان روز ، کنترل کنید.

امیدواریم این مقاله براتون مفید باشه.

ممنون که همراه ما هستین.

مجله دکوراسیون بهیان

درباره‌ی بهیان

همچنین ببینید

رنگ های مورد نیاز در دکوراسیون

بهترین رنگ برای هر قسمت خانه چه رنگی است؟

انتخاب رنگ مناسب برای خانه، به اندازه برنده شدن در قرعه کشی حس خوبی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *